... hay culturas hegemónicas, dominadoras, que intentan presentarse como las únicas legítimas. La clase dominante, afirmaban, al tener el control sobre los medios de producción material, consigue controlar los medios de producción simbólica o mental. La cultura de la clase dominante se presenta como la Cultura (con mayúscula). Esto, no obstante, no implica la inexistencia de culturas dominadas alternativas a la cultura dominante. Para explicar la relación entre culturas dominantes y dominadas utilizan la noción de hegemonía, tomada de Antonio Gramsci, “para referirse al momento cuando la clase dominante es capaz no solo de ejercer coerción sobre una clase subordinada para que se amolde a sus intereses, sino de ejercer una ‘hegemonía’ o ‘autoridad social total’ sobre las clases subordinadas. Esto implica el ejercicio de una clase especial de poder —el poder de estructurar alternativas y de contener oportunidades, de ganar y delimitar el consenso, de tal forma que la concesión de legitimidad hacia las clases dominantes aparezca no solo como ‘espontánea’ sino natural y normal".
Recollo o fragmento do traballo de Antonio Martín Cabello, Dick Hebdige
y el significado del estilo: Una revisión crítica, porque aporta as claves
da aparición das subculturas ou actos de revolta social. Segundo o que viña
dicindo onte, para min existiu dende sempre a necesidade de dar sentido á
existencia dos rockers na cidade de Ferrol, como inicio do que sería unha
sucesión de micronovelas relacionadas dalgunha maneira con esa subcultura. Xunto
coa loita de clases, na que existe a confrontación entre a clase dominante,
cultura hexemónica, e clase obreira, cultura subordinada, apareceron conflitos
paralelos entre grupos con distinto grao de subornidación. Podemos integrar
nesta última a loita feminista, na que a problemática da loita de clases
sumábase, case como un segundo grao de subordinación, o patriarcado. Sen ánimo
de realizar comparacións que, por outra parte, serían absurdas, dado carácter
menos relevante das desviacións adolescentes, neste contexto de cultura hexemónica
e subordinada é onde se sitúa a aparición das subculturas, como modo de
contestación fronte a un canon que non respondía enteiramente ás expectativas marcadas
pola mocidade. Mozos e mozas de clases populares que non desexaban verse
reflectidos na existencia dos seus proxenitores, comezaron a buscar vías de
escape a unha realidade determinista que os colocaba como dignos sucesores dos
seus pais nas fábricas ou no fogar. No caso dos Teddy Boys, a mediados dos anos
50, os seus intereses reducíanse á xolda e á música, malia que os media
acabaran establecendo unha relación directa do Teddy coa adolescencia violenta,
o que non era máis que unha forma de catalogar a desviación resumindo unha
realidade complexa para facela máis asumible polo dobre poder, pais/clase
dominante, que debía censurar a actitude disipada da devandita desviación.
As subculturas proporcionaban, para os seus membros, un sentimento de
pertenza e unha maneira, máxica, de situarse nunha existencia diferente a
aquela na que se desenvolvían. Os referentes dos primeiros Teddy Boys, unha
realidade distante e subxectivada, eran aqueles da música, rock & roll, e
os filmes que definían a súa propia desviación, como exemplo temos Rebel withouta cause e The wild one.
Comentários