Na miña escasa,
pobre e inconstante experiencia política, vivín moitos momentos de censura nos
que se coartaba o clamor das masas, porque, como tamén denuncia Moretti nun dos
seus films: e che ci frega a noi dei desideri delle masse! (que nos importa
a nós os desexos da masa!). Porque, dentro dos instrumentos de control partidistas,
tamén e especialmente dentro da esquerda, as estruturas de cada partido
convertéronse nun fin en si mesmo, nunha superestrutura. Sobrevivir a toda
costa, tendo como única escusa a posibilidade de mellora, dentro do concepto da
política do posible (posibilismo).
Nun estado como o español, cun fascismo estrutural herdado dunha transición que non era máis que unha reconversión da ultradereita cara a unha ultradereita democrática (sempre que se queira considerar que iso pode existir), co concepto da política do posible, defendido polas forzas que se deron en considerar de esquerda (poderiamos falar aquí das grandes traizóns das correntes da esquerda política, reconvertida a institucional), como principal condicionante á hora de promover calquera cambio, evidénciase a escasa marxe de acción destes partidos “do cambio” que perden apoios periodicamente debido á súa inacción e á decepción constante do electorado que depositara a confianza nunha “imposible” transformación social.
A clase obreira no
seu conxunto, grande vítima de todas as reformas efectuadas até o momento, ve
como a política do posible, imposibilita crear as condicións obxectivas para
que os seus dereitos sexan respectados, porque o posible é non derrotar ao
sistema capitalista, o posible é seguir defendendo os intereses das empresas
que conforman o Ibex 35 para evitar un colapso económico, para evitar unhas supostas
inxerencias de outros gobernos e institucións capitalistas que efectivamente xa
se están dando, así como defender o pago de débedas ilícitas a entidades bancarias.
A política do posible impide que a igrexa católica deixe de lucrarse co diñeiro
da cidadanía, que o exército deixe de ser un poder fáctico con máis poder que o
propio goberno. A política do posible reduce aos sindicatos de clase a
cómplices da patronal e coarta a liberdade de acción e expresión, alentando que
a política do posible, sen ser a opción máis desexable, é a mellor dentro das
posibles.
Cando Felipe
González dicía aquelo de que vivimos no mellor dos mundos posibles, deberiamos
lembrarlle que se garda a súa “paz social” na gabeta de onde non debeu ter saído
nunca, loitaremos por un “imposible” mundo mellor. Eu non podo defender o que
Upton Sinlcair describira na súa novela Ancha é a porta, e que eu resumo
un socialismo capitalista, utilizar os mecanismos do capitalismo para loitar
contra o capitalismo na construción de outro capitalismo, pero desta volta
amable.
Comentários